Czy reklama poprzez roznoszenie ulotek wciąż jest opłacalna na rynku lokalnym?

7739445646_dd2690ac58_b
  • Posted by:
  • 2017-05-23

Czy reklama poprzez roznoszenie ulotek wciąż jest opłacalna na rynku lokalnym?

Współcześnie mówiąc o reklamie mamy bardziej na myśli zasięg globalny, czyli reklamę telewizyjną, wszelkiego rodzaju spoty i wielkie billboardy. Mało kto zdaje sobie sprawę, że na pewnych poziomach różne postacie reklamy działają bardziej skutecznie niż inne. I właśnie dlatego wielkie, międzynarodowe korporacje mają interes w emisji reklam w telewizji, a mniejsi przedsiębiorcy czerpią zyski z działań o wiele mniejszym zasięgu. Pochylimy się nad tym, jak w takim układzie ma się roznoszenie ulotek i w jaki sposób wpływa na potencjalnych klientów.

Wady i zalety roznoszenia ulotek

Trzeba pamiętać o tym, że z jakiegoś powodu ta forma reklamy przetrwała wieki i skutecznie funkcjonuje aż do dzisiaj. Była stosowana na długo przed tym, zanim wynaleziono druk, a ten wynalazek tylko usprawnił proces kolportażu wszelkiego rodzaju informacji. Jak łatwo się domyślić nie minęło zbyt wiele czasu, zanim od zastosowania informacyjnego zaczęto stosować ulotki do reklamowania sprzedawanych dóbr i usług. Współcześnie mamy do czynienia z identyczną sytuacją, lecz na większą skalę. Jest także znacznie łatwiej dokonać kolportażu. Jednak czy w obliczu reklam zasięgu globalnego, czy nawet krajowego, mały przedsiębiorca może się przebić

Oczywiście, że tak. Wynika to z tego, że ludzie cenią sobie jakościowe produkty lokalne. Jasno można to zobrazować na przykładzie piekarni. Dlaczego jedne piekarnie przyciągają tłumy, a do innych chodzimy z braku wyboru? Ponieważ jakość, którą oferuje właśnie ta piekarnia, nie dość, że przyciąga ludzi, to jeszcze pracuje na swoją renomę. Decydując się na rozniesienie ulotek, gwarantujemy sobie jeszcze większy rozgłos. Na tym przykładzie otrzymamy zupełnie dwa odmienne efekty – piekarnia ciesząca się dobrą opinią zyska większą liczbę klientów. Wystarczy, że zapyta kogoś, kto w niej nabywa pieczywo o opinię. Dzięki rekomendacji piekarnia zostanie sprawdzona i zyska nowego klienta. W drugim przypadku efekt będzie odwrotny.

Jest to sposób pozwalający na dotarcie do dużej ilości osób na danym obszarze i zaciekawić ich przedstawiana ofertą. Roznoszenie ulotek jest szczególnie skuteczne na niewielkich terenach, w stolicach regionu, takich jak Wrocław, Gdańsk, Łódź, Kraków, czy każde inne większe miasto, gdzie jest możliwość rozprowadzenia reklamy oraz szeroki dostęp do reklamowanego produktu. Dzięki temu ulotki są tak skuteczne, ponieważ reklamują produkt powszechnie dostępny oraz rozpoznawalny w skali danego regionu. Sprawdź ofertę profesjonalnej firmy zajmującej się dystrybucją materiałów promocyjnych: Pro-Mailer Wadowice- roznoszenie i dystrybucja ulotek.